7 רעיונות שיווקיים גדולים בתקציבים קטנים

אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה שיווקית

כולם יודעים שהאינטרנט אחראי בין השאר גם למהפכת השיווק.

עם שפע של רשתות חברתיות שעובדות חזק ועם האפשרות לפרסם מודעה במחירים מצחיקים בהשוואה לפרסום מודעה בעיתונות או להדפסת ברושור פרסומי והפצתו – גם בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, יכולים כיום לתכנן אסטרטגיית שיווק חכמה שהעלות שלה נמוכה.

חשוב לציין שקודם לבחירת פלטפורמת השיווק חשוב לאפיין מיהו קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא –
לשיווק עסקים לעסקים B2B הרשת החברתית המועדפת היא הלינקדאין. ואילו לשיווק ללקוחות כלומר: B2C הרשת החברתית המועדפת היא הפייסבוק – וגם זה בתנאי שהגיל של קהל היעד שלכם הוא 30 ומעלה, משום שיותר ויותר מחקרים מראים שהחברה הצעירים כבר לא שם, אלא באינסטגרם וב: WhatsaApp.

השלב השני בהכנות הוא לדעת וגם להחליט:

1. מהי נישת המומחיות שלכם בתוך התחום הרחב שבו אתם עוסקים?
2. במה אתם שונים וטובים יותר מהמתחרים שלכם?
3. מיהם הלקוחות שיעריכו את השירות שלכם ושיהיו מוכנים לשלם עליו יותר?

ועכשיו כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור בשתיים או שלוש אסטרטגיות שיווקיות:

1. אימייל קבוע ללקוחות

היתרון שבשליחת אימייל קבוע ללקוחות, טמון בהגעה ישירות לתיבת הדואר הנכנס של לקוחותיכם, כמו גם באחוזי פתיחה שיכולים לעבור את ה:40% בקלות. כל זה בתנאי ש: קבלתם את הסכמתם הישירה לקבל מכם דואר. וחשוב באותה המידה – שיש לכם דברים חשובים ומעניינים להגיד, מלבד אני, אני ואני. כלומר עליכם להציע באימייל: מדריכים, טיפים, עצות וחדשות שקשורים לתחום המומחיות שלכם וגם כמובן מבצעים והנחות.

מומלץ לשלוח אימייל ללקוחות פעם בחודש ולא יותר, אלא אם כן יש לכם מידע חדשותי רלוונטי ואטרקטיבי עבורם.

חשוב כמובן שתהיה לכם רשימת לקוחות גדולה, ואם אין לכם עדיין, גם לכך יש מספר פתרונות.

2. שימוש ברשתות חברתיות

בתחילת המאמר ציינתי שחשוב קודם כל לדעת באיזו רשת חברתית לבחור על פי קהל היעד שלכם. אך בנוסף לכך חשוב גם להשתמש ברשת חברתית שאתם באופן אינטואיטיבי מבינים את החוקים שלה, או שלפחות קל לכם לפעול בתוכה. כאמור, פייסבוק מתאימה יותר ללקוחות פרטיים, הלינקדאין מתאימה לשיווק לעסקים ולמציאת עבודה. ויש גם את הפינטרסט והאינסטגרם שמתאימות במיוחד לעסקים שיש להם חומר ויזואלי טוב.

שיווק בפייסבוק יעלה לכם כסף, גם לגיוס אוהדים לדף העסקי וגם מדי פעם לפוסטים ממומנים שמציעים שירותים, מוצרים ו/או מבצעים שקשורים לעסק שלכם. אבל למרות זאת מדובר בסכומים לא גבוהים בהשוואה לפרסום של פעם. בנוסף לכך, לאלו שמבינים את הרשת הזו יש עוד כמה תרגילים בשרוול שלא יעלו לכם כסף ויתנו לכם חשיפה מתאימה.

3. הודעות SMS

להודעות SMS יש אפקט עצום, בעיקר משום שאחוזי הפתיחה שלהן עומדים כיום על 90%. אחוזי הפתיחה והעלות הנמוכה של שליחת מסרון הופכים את ה:SMS לכלי שיווקי פשוט ויעיל. אך הכול בתנאי שיש לכם מספרי טלפון של קהל יעד רלוונטי, וגם מבצע אטרקטיבי להציע והכי חשוב – שאתם יכולים להעביר את המידע במשפט אחד ולא יותר.

גם בשליחת מסרונים תצטרכו לבקש את אישור הלקוחות לכך.

4. בלוג עסקי

בלוג עסקי הוא אחד מאמצעי השיווק האהובים עליי ביותר, אולי משום שעד היום הבלוג שלי הכניס לי המון עבודה לאורך השנים. אני יודעת שאנשים רבים פוחדים מהרעיון של בלוג עסקי משתי סיבות עיקריות: הם פוחדים לשעמם ובצדק, או שהם פוחדים שאין להם מה להגיד.

לדעתי, על כל דבר יש מה להגיד ותמיד אפשר לקחת את הקונספט של העסק למקום מעניין יותר. לדוגמה, ללקוח שמכר מרכזיות HP הצעתי להקים בלוג שמתעסק בתקשורת ולא סתם תקשורת, אלא תקשורת בין אנשים והפלא ופלא נולד לו בלוג לתפארת העסק.

5. שיווק מפה לאוזן

שיווק מפה לאוזן הוא כמובן עדיין אמצעי השיווק הטוב ביותר. הרי אין כמו לקוחות מרוצים להבאת לקוחות חדשים. הבעיה היא שבעלי עסקים רבים שוכחים שגם כאן הם יכולים ואפילו צריכים לתת זריקת מרץ. לדוגמה, לבקש מלקוחות מרוצים להמליץ על העסק בפני חבריהם, או לחלק ללקוחות כרטיסי ביקור עם הצעה להנחה בדוגמת "חבר מביא חבר" וכדומה.

בנוסף מומלץ, למי שיש סבלנות וזמן פנוי לכך, להצטרף לרשת נטוורקינג מקומית. בנוסף לעובדה שהרשת אמורה בסופו של דבר להביא לכם עוד עבודה, תוכלו גם ללמוד כיצד להציג את עצמכם ואת המוצר שלכם בפני קהל – וזה ללא ספק כלי חשוב מאוד. על הדרך תוכלו ללמוד מהשטח האם יש בכלל ביקוש למוצר או לשירות שלכם.

6. הרצאות וסמינרים

אנשים צמאים לידע, במיוחד אם מדובר במוצר מורכב או במוצר חדש שהם עדיין מתלבטים בנוגע אליו. הרצאה או סמינר קצר שקשורים למוצר או לשירות שאתם נותנים, יכולה להיות כלי מכירות מצוין.

כל זאת בתנאי שיש לכם משהו באמת חשוב ובעל ערך מוסף עבור קהל היעד שלכם.

נניח לדוגמה שאתם מעצבי פנים שרוצים להציע את השירות שלכם, הרצאה שתדבר רק עליכם ועל הניסיון שלכם תהיה בזבוז זמן מוחלט, אבל הרצאה שתלמד את קהל היעד איך מנהלים תקציב שיפוצים יכולה להיות הצלחה עצומה.

7. חלוקת דוגמיות

היום כמעט לכל תחום יש בלוגרים ואפילו בלוגרים טובים מאוד שיש להם אלפי עוקבים. אם תמצאו את הבלוגרים החזקים בנישה שלכם, ואם תוכלו לשלוח אליהם דוגמית של המוצר או לתת להם שירות בחינם תמורת כתיבת פוסט – השגתם חוות דעת טובה מאוד על העסק שלכם ובנוסף גם כניסות מהאתר של הבלוגר לאתר שלכם.

בנוסף ל-7 אסטרטגיות השיווק האלו קיימות עוד הרבה אסטרטגיות שמתאימות לתקציבים קטנים כמו לדוגמה: גוגל אדוורדס, שיתופי פעולה עם עסקים מתחומים משלימים, אפילייטס, הענקת מוצרי קידום מכירות, כתיבת E-book ועוד…

הצלחת האסטרטגיות השיווקיות האלו, כולם יחד וכל אחת לחוד, טמונה בשלושה דברים:

*חשיבה יצירתית כדי ליצור את הבידול
**התאמת האסטרטגיה לקהל היעד
***ומציאת המינונים המתאימים לחשיפה.

זקוקים לעזרה במציאת אסטרטגיות השיווק שהכי מתאימות לקהל היעד שלכם?

אל תהססו להתקשר אליי ל: 054-5798708 או לדפנה: 050-7648136
לקביעת פגישה יעוץ ראשונה חינם!

ושיהיה כמובן בהמון הצלחה

שירה רייז משולם.