לא מזמן סיימתי פרויקט עריכת תוכן עבור לקוח חדש. אותו לקוח נמרץ ויסודי ידע שהוא עובד בתחום מאוד תחרותי ולכן הוא עבד על פי כל הכללים הנדרשים:
מחקר מילות חיפוש
התמקדות בארבע ביטויים חזקים ביותר
הזמנת עשרות מאמרים מקצועיים בתחום
וכיוון שהלקוח באמת עבד על פי הכללים ולא חיפש קיצורי דרך אפורים – גוגל היה מבסוט וקידם את האתר לדף הראשון ובביטויים מסוימים האתר אף הצליח להגיע למקום השלישי המכובד.
עד כאן הכול טוב ויפה
גולשים מצאו את הלקוח בדיוק בביטויים הנכונים ונכנסו לאתר שלו
אבל שם שום דבר לא קרה
אפילו לא שיחת טלפון אחת
הלקוח פנה אליי לעזרה וברגע שהסתכלתי על התוכן באתר הבנתי את הבעיה: התוכן היה זוועות עולם בלשון המעטה.
הכתיבה של המאמרים המקצועיים הייתה ברמת כתיבה של נער מתבגר שחייב להגיש עבודה לבית ספר וכדי לצאת ידי חובה הוא מעתיק משפטים ממספר אתרים שונים, משכתב אותם (כדי שהמורה לא תעלה עליו) וזהו העבודה מוכנה.
זה שאין קשר בין המשפטים, זה שהתוכן מלא בשגיאות מקצועיות, זה שהתוכן צפוף ומשעמם..
זה לא מעניין אותו, כי הוא עשה את שלו
הוא הגיש את העבודה
אבל, בניגוד לעבודה בתיכון שאותה בדרך כלל אפשר לשפר, החשיבות של התוכן באתר שלכם היא גדולה הרבה יותר, כל מאמר מקצועי יכול להיות המאמר שיוביל את הגולש לרכוש אצלכם את השירות – והרי זה מה שאתם בעצם רוצים – שאנשים יכנסו לאתר שלכם ואחר-כך שאותם אנשים יצרו אתכם קשר.
אתם בוודאי לא רוצים שאנשים יברחו מהאתר שלכם כל עוד נפשם בם ויפנו לאתר של המתחרה שלכם.
אל תשכחו דבר אחד פשוט – נכון מאמרים מקצועיים יקדמו אתכם בגוגל, אבל אותם מאמרים מקצועיים גם אמורים להכניס לכם עבודה – אל תתפשרו על תוכן איכותי באתר שלכם, רק מפני שהוא עולה מעט יותר – או רק מפני שחברת קידום האתרים ששכרתם רוצה להכניס יותר כסף לכיס שלה על חשבון איכות התוכן.
תמיד תזכרו
התוכן הוא המלך לא של גוגל – התוכן הוא המלך של האתר שלכם